کتابخانه عمومی فرهنگ،شهر حصارگرمخان

جمع خوانی کتاب

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۵۸ ب.ظ

کتاب « صوفی و چراغ جادو » نوشته ابراهیم حسن بیگی توسط اعضا کتابخانه جمع خوانی شد.

این کتاب یکی از 4 کتاب معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای ماه آبان است.

نویسنده این کتاب با استفاده از افسانه کهن چراغ جادو و وارد کردن آن به زندگی یک نوجوان ترکمن به نام صوفی، داستانی تخیلی را برای نوجوانان روایت می کند.
«صوفی و چراغ جادو» شروعی آرام و کشدار دارد. «ابراهیم حسن بیگی» داستان را با توصیف حضور صوفی و پدر و مادرش در جشن گندم آغاز می کند و هم زمان با این شروع نه چندان جذاب، شخصیت های داستان را نیز از زبان قهرمان اصلی آن ـ صوفی ـ معرفی می کند.
نخستین گره داستان «حسن بیگی» در همان نخستین فصل ایجاد می شود. روستای محل زندگی صوفی، مدرسه راهنمایی ندارد و خانواده نیز توان مالی کافی ندارند تا او را برای درس خواندن به روستای دیگری بفرستند، به همین دلیل صوفی مجبور است کار کند و شغل مورد علاقه او، سوارکاری است. اما خانواده اسبی ندارد تا صوفی به آرزویش برسد.
ماجراهای زندگی عادی صوفی با یک اتفاق عجیب و غریب دگرگون می شود. صوفی چراغ جادویی را پیدا می کند که یک بچه غول در آن زندگی می کند. بچه غول از همان ابتدای آشنایی با صوفی آب پاکی را روی دستش می ریزد و می گوید که غول چراغ جادویی که همه آرزوها را برآورده می کند، فقط مالِ افسانه هاست و بچه ها برای رسیدن به آرزوهای شان باید تلاش کنند. قدرت جادویی وجود خودشان را بشناسند و از آن استفاده کنند ...

  • مریم رضاقلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی